top of page
  • Фото автораКущ Олексій

Після війни необхідно інвентаризувати всі природні ресурси країни, - Олексій Кущ


Після війни необхідно інвентаризувати всі природні ресурси країни, провести аудит виконання надрокористувачами взятих на себе зобов'язань і створити нову модель трансформації конституційного права народу на надра в реальне соціальне благо мільйонів людей.


Більше ніяких угод про розподіл продукції, коли до 50% видобутого йде в тінь, щоб не ділитися з державою.


Права на видобуток природних ресурсів виключно в обмін на інвестиції та технології переробки сировини на продукцію з високим рівнем доданої вартості.


Кластерний підхід розвитку передбачає зелене світло для вертикально-інтегрованих компаній, які вибудовують весь ланцюжок: від сировини до напівфабрикату і потім - до готової продукції.


Діяти поступально: один додатковий технологічний переділ за п'ять років.


Переглянути права користування ГЗК-ами з видобутку залізних і марганцевих руд, дозволи на видобуток нафти, газу, титану, літію.


Застосовувати інструментарій у вигляді експортних мит і справедливої ренти.


Використання природних ресурсів має приносити країні 10 млрд дол замість 2 млрд до війни.


Але на голій сировині такі гроші не заробиш.


Потрібна переробка, витягування додаткової вартості по всій технологічній лінійці виробництва.


Потрібен простий принцип:


хочеш видобувати природні ресурси - інвестуй у переробку, залучай нові технології, створюй вертикально-інтегровані компанії, а не суто сировинні.


А рента і мита від таких циклів має йти в національний резервний фонд.


Україна - одна з небагатьох сировинних країн у світі, яка жила без такого фонду, по суті, без заначки на чорний день.


І цей день настав. І зустріли ми його з голим зад...ом.


Зате десятки мільярдів доларів за 20 років від експорту руди, титану, літію, продажу нафти і газу пішли на яхти, палаци кількох сімей, чиї активи тепер має захищати вся країна.


Одне з найгрубіших порушень Конституції - це відсікання народу від його природних багатств і відсутність механізму конвертації народного права на надра в реальне соціальне благо.

7 переглядів0 коментарів

Comments


bottom of page